De afgelopen weken hebben we weer een aantal mooie schepen mogen keuren. Een zeer mooie Maril 880 Cabin met een 200 Pk Nanni turbodiesel. Dat was een leuke proefvaart op het Amsterdam-Rijn kanaal. Een zeer zwaar gebouwde one off 38 voet polyester zeiljacht, in België gemaakt met zo veel wanddikte dat zie je niet vaak meer. Vervolgens 2x een Doerak, een van de 2 was prachtig de andere had helaas een flink verwaarloosd onderwaterschip. De aankoop van de 2e is dan ook niet doorgegaan. Vooral bij stalen schepen is het onderhoud van het onderwaterschip zeer belangrijk. Een goed onderhouden schip kan zeer lang mee. Wordt het onderwaterschip echter niet bijgehouden dan gaat een schip erg snel achteruit. Daarna een mooi motorjacht, een Reline 41 SLX van de eerste eigenaar. Ook een mooi onderhouden schip met een proefvaart over de Maas, zo kom je nog eens ergens in ons mooie watersport land! We hebben ook nog een wanddiktemeting gedaan aan een oude Bakdekker uit 1931, geheel gestraald en opnieuw in een goed verfsysteem gezet. Prachtig schip. Ook mijn eigen boot, een Bavaria 8.08, moest even op de wal voor een reparatie aan de schroef. Natuurlijk even de vochtmeter op de romp gehouden en tot mijn grote blijdschap is die nog kurkdroog na 2 jaar in het water! Voor een boot uit 1978 is dat wel erg mooi. De klassieke Bavaria’s zijn zeer goed gebouwd. De romp is nog net zo goed als toen de boot 40 jaar geleden van de werf kwam. Ook de oude Volvo Penta MD5A loopt nog als een zonnetje. Verder hebben we nog een Compromis en Saga gekeurd. Dat waren weer leuke weken in watersport land.
1 reactie. Reactie plaatsen
Een vriend van ons wil zijn tweedehands boot verkopen. Wij hebben altijd al een boot gewild, dus wij willen deze boot misschien kopen. Het is een stalen schip, dus het is goed om te weten dat we op de conditie van het onderwaterschip moeten letten. We overwegen om een professional in te schakelen om ons te helpen met de beoordeling van de boot.